Atšķirībā no benzīna dzinējiem, kas izmanto aizdedzes sveci, lai aizdedzinātu gaisa un degvielas maisījumu, dīzeļdzinējus darbina ļoti saspiests, karsts gaiss. Lai dīzeļdzinējs darbotos, gaisam degkamerā jāuzsilst vismaz līdz 850°C. Aukstā laikā var rasties problēmas ar automašīnas dzinēja palaišanu, jo motorā esošais cilindra bloks un cilindra galva absorbē siltumu, tādējādi kavējot arī aizdegšanos. Te nāk palīgā kvēlsvece.
Kvēlsveces ne tikai atvieglo dīzeļdzinēja iedarbināšanu, bet arī uzlabo tā kopējo veiktspēju. Piemēram, samazinās izplūdes gāzu apjoms, kas veidojas no nesadegušās degvielas.
Katra ražotāja piedāvātajam produktam ir savs kalpošanas termiņš, atkarībā no izmantotajiem materiāliem un tehniskajiem risinājumiem. Diemžēl saremontēt tās nav iespējams, tāpēc bojātas vai nolietojušās kvēlsveces obligāti ir jānomaina pret jaunām. Tā kā tās ir saslēgtas paralēli, jāņem vērā, ka būtiski ir mainīt visu sveču komplektu vienlaikus! Nomainot vienu, tā nekalpos tik ilgi, jo jaunai kvēlsvecei ir lielāka pretestība.
Turpmāk uzskaitītie faktori visticamāk norāda, ka ir pienācis maiņas laiks:
Bosch, HKT, DTP un citi ražotāji nepārtraukti strādā pie jaunas kvēlsveču paaudzes radīšanas, lai, pagriežot atslēgu, dīzeļdzinējs jau pēc mirkļa būtu gatavs darbam. Vismodernākajām no svecēm uzsilšanas laiks šobrīd svārstās vien no divām līdz četrām sekundēm. Vairāki mūsdienu kvēlsveču modeļi domāti uzstādīšanai arī vecāku paaudžu dīzeļmotoriem, tādējādi uzlabojot to palaišanas apstākļus.